Cele mai periculoase trasee rutiere de pe glob

Col de Turini, Franta

Situat la o altitudine de peste 1.600 de metri deasupra nivelului marii, Col de Turini este o trecatoare montana in Alpii din sudul Frantei. Face parte dintr-o portiune de traseu lunga de 32 de kilometri a Campionatului Mondial de Raliuri de la Monte Carlo, drum ce combina 34 de curbe extrem de dificile, dar si portiuni rectilinii unde masinile de curse ating viteze de peste 180 km/h. Este unul dintre cele mai incitante si mai provocatoare drumuri de pe Pamant.  In cel mai inalt punct al sau, Col de Turini atinge altitudinea de 1607 metri. Spre nord, drumul incepe cu o ametitoare serie de curbe la 180 de grade. Catre final, soferii traverseaza un defileu, avand un salbatic rau involburat in partea stanga si un impresionant perete stancos de-a dreapta.



Trecatoarea Stelvio, Italia

Localizata in Alpii Estici, din Italia, drumul Trecatorii Stelvio leaga Valtellina de Merano si pe ambele de mai inalta vale Adige. Acest traseu montan este situat la altitudinea de aproximativ 2.700 de metri deasupra nivelului marii. Drumul este dificil de parcurs cu masina in special din pricina celor 48 de curbe in ac de par, dar si ingustarii extreme din unele puncte, aspecte inrautatite de de inclinatrea pe alocuri extrema. Cu o altitudine maxima de 2.757 de metri, Stelvio este cea mai inalta stramtoare pavata din estul Alpilor si a doua din Alpi, dupa drumul Col de Ilseran, aflat la 2770 de metri.


Drumul mortii, Bolivia

Traseul Yungas, cunoscut si sub denumirea "El Camino de la Muerte" - sau "Drumul Mortii" in spaniola - este o ruta montana intinsa pe o distanta de 70 de kilometri, ce strabate Anzii de pe teritoriul Boliviei si leaga orasul La Paz, capitala administrativa a tarii, de Coroico. Faimos pentru pericolul sau extrem si constant de prabusire in hauri de sute si mii de metri adancime a camioanelor care il strabat, drumul a fost catalogat, in anul 1995, drept cel mai periculos drum de pe Pamant, de catre Banca Inter-Americana pentru Dezvoltare. Latimea de numai o banda a rutei, inclinarile din unele locuri ale terenului si lipsa de balustrade transforma calatoria prin acest loc intr-o aventura a mortii. Mai mult chiar, ceata si ploaia frecvente scad vizibilitatea si drumul alunecos, slabind marginile. Se estimeaza ca 200 pana la 300 de calatori sunt ucisi anual pe aceasta ruta a groazei. Desi in zilele noastre Yungas este intrebuintat tot mai putin de masini, un numar in plina crestere de biciclisti dornici de adrenalina il abordeaza constant.


Trecatoarea Los Caracoles, Anzi

Acest drum traverseaza Muntii Anzi pe ruta dintre Chile si Argentina. Los Caracoles consta intr-o serie de curbe bruste si adanci, intr-o panta continua extrem de inclinata. Drumul are o multime de rampe si de curbe in ac de par, lipsindu-i cu desavarsire orice forma de parapet. In cea mai mare parte a anului, traseul este acoperit de zapada. Aceasta, dimpreuna cu natura complexa a drumului solicita foarte mult rabdarea si ambitia soferilor, fiind aproape ca un test de caracter. Drumul este totusi intretinut regulat si nu are un palmares morbid foarte bogat.


Autostrada Iadului, Rusia

Ultimii o mie de kilometri ai Autostrazii Federale Ruse dintre Moscova si orasul siberian Yarkutsk poarta denumirea de Autostrada Lena. Bizarul traseu merge in paralel cu raul Lena tocmai pana in Yarkutsk. Ca si cand drumul namolos nu ar fi reprezentat oricum o mare problema, Yarkutsk este considerat unul dintre cele mai friguroase orase ale lumii, cu temperaturi ale lunii ianuarie masurand in medie -42 de grade Celsius. Dar, surprinzator, numai pe timpul verii drumul devine total impracticabil. De fiecare data cand ploua in sezonul estival, ruta se transforma intr-o mlastina vascoasa, ce face foarte dificila trecerea vehiculelor si cu siguranta imposibila parcurgerea celor o mie de kilometri. Fiind vorba despre singurul drum catre orasul siberian, traficul devine greoi si aglomerat si sofatul chiar mai complicat decat in general.



Drumul prin tunel Guoliang, China

Magnifica ruta prin tunel, din muntii Taihang, a fost construita de 13 sateni de-ai locului, condusi de liderul lor, Shen Mingxin, si le-a luat aproximativ cinci ani pentru a finaliza lucrarile. Multi localnici si-au pierdut vietile in accidente in timpul constructiei tunelului, dar altii le-au luat mereu locul. Tunelul a fost dechis traficului la data de 1 mai 1977. Lung de 1.200 de metri, tunelul localizat in provincia chineza Henan, are o inaltime de cinci metri si o latime de patru. Guoliang este o anexa pe lista celor mai periculoase si complicate drumuri rutiere. Catalogat drept traseul care nu tolereaza nicio greseala, majoritatea accidentelor din tunel se datoreaza neglijentei calatorilor. Totusi, reprezinta o ruta extrem de fascinanta si este o destinatie-cheie pe toate itinerariile turistice chineze.



Mai nouă Mai veche

نموذج الاتصال